Seo

Seo bureau

Jaar na jaar brengt Google zijn kernupdates en incidentele wijzigingen, die van invloed zijn op de siteclassificatie en de weergavestandaarden voor resultaten. Daarom is het altijd belangrijk om op de hoogte te blijven van de SEO-trends van dit moment.

Dit jaar belooft een aantal veranderingen te brengen en tegelijkertijd trends te realiseren die vorig jaar werden aangekondigd.

Het beheersen van SEO-parameters en huidige trends zijn essentieel om te slagen met contentstrategieën en positionering van pagina’s op Google.

Daarom zullen we in deze post de top 10 SEO-trends voor 2020 naar voren brengen. Dit zijn:

  • Relevante en waardevolle inhoud
  • Gebruikerservaring
  • Mobiele SEO
  • Spraaksgewijs zoeken
  • Visueel zoeken
  • Rich en Featured Snippets
  • Gebruikersgerichte optimalisatie
  • Content
  • Optimalisatie van de content van influencers
  • Optimalisatie van video-inhoud

Lees verder en leer meer over elk ervan!

1. Relevante en waardevolle inhoud
Het is gebruikelijk om te leren over nieuwe SEO-technieken en belangrijke technische aanpassingstips.

Er is echter één punt dat altijd essentieel zal zijn, jaar na jaar: kwaliteitsinhoud.

Veel marketeers vergeten hoe belangrijk het vooral is om content te produceren die aansluit bij wat hun publiek zoekt.

Meer nog, het is essentieel om iets relevant, rijk aan informatie aan te bieden, dat waarde genereert en echt een verschil maakt voor de gebruiker.

Het optimaliseren van inhoud is essentieel, maar is nog belangrijker om kwaliteitsinhoud te optimaliseren.

Daarom, als u nadenkt over strategieën voor contentmarketing, moet u de relevantie en schrijfkwaliteit ervan als prioriteit hebben. Deze voorwaarde is de nee. 1 Google-rangschikkingsparameter.

2. Gebruikerservaring

Een gebruiker die op Google zoekt, heeft verwachtingen over de inhoud en de ervaring in het algemeen. SERP’s moeten bijvoorbeeld precies leveren wat mensen zoeken.

Dat is waar het proces begint, en dus bepaalt Google zijn rangschikking op basis van de gebruikerservaring, wat betekent dat UX-parameters op het spel staan.

Dus, bij het produceren van inhoud en het beheren van websites, moeten marketeers nadenken over optimalisaties gericht op UX.

Het is essentieel om een ​​complete ervaring te bieden, een goede toegang tot de website, een goede browse-ervaring en zelfs een functie na het bezoek te garanderen met behulp van remarketingstrategieën. Dit alles is van grote waarde voor de gebruikerservaring en heeft daarom invloed op de paginarangschikking.

Absoluut, nadenken over UX bij het maken van inhoud is een van de belangrijkste SEO-trends voor 2020.

Het is essentieel om zo snel mogelijk vanuit dit perspectief te denken!

3. Mobiele SEO

Als je SEO-trends van voorgaande jaren hebt gevolgd, heb je ongetwijfeld gezien dat mobiele SEO daar een van was.

We zijn niet repetitief. Mobiele SEO is iets essentieels en verdient nog steeds aandacht bij het behandelen van dit onderwerp in 2020.

De cijfers bewijzen het: 63% van het organische zoekverkeer van Google is afkomstig van mobiele apparaten. Het is een buitengewoon relevant aantal en is in 2019 gestegen. Het lijdt dus geen twijfel dat dit percentage voor 2020 aanzienlijk zal blijven, zo niet zal toenemen.

De mobiele zoekervaring moet net zo bevredigend zijn als op computers. Daarom zouden marketeers zich moeten bezighouden met het optimaliseren van al hun inhoud en instellingen voor deze omgeving. Anders kunnen bestraffing en een lage ranking werkelijkheid worden.

Zo simpel is het!

seo

4. Gesproken zoekopdrachten

De gesproken zoekopdracht, gemaakt in 2012, heeft alleen maar bekendheid gekregen en is de afgelopen jaren een veel voorkomende optie geworden. Voor 2020 is dit ongetwijfeld een van de belangrijkste SEO-trends die de aandacht van marketeers verdienen.

Volgens Google gebruikt 27% van de wereldwijde online bevolking mobiele zoekopdrachten. Deze cijfers betekenen dat er meer algoritmen klaar staan ​​om sites te rangschikken die hun inhoud optimaliseren voor dit type zoekopdracht.

Voor deze optimalisatie is het echter essentieel om te weten hoe u Schema Markup moet gebruiken.

De tool helpt Google relevante informatie te identificeren om featured snippets te genereren, die belangrijke bronnen zijn voor het indexeren van inhoud voor gesproken zoekopdrachten.

5. Visueel zoeken

Door zijn Google Lens-technologie heeft Google visueel zoeken uiterst relevant gemaakt.

Tegenwoordig kan de tool ongeveer 1 miljard objecten identificeren, waardoor deze mogelijkheid reëel en relevant is.

Er zijn verschillende redenen waarom gebruikers virtueel zoeken gebruiken. Onder de belangrijkste kunnen we benadrukken:

  • om meer te weten over een product dat ze willen kopen
  • routebeschrijving op een specifieke locatie
  • recensies over lokale bedrijven
  • vertalingen van woorden of zinnen

Functionaliteit is de cruciale factor bij het visueel zoeken: richt de camera van de mobiele telefoon op het object, de plaats of de winkel.

De Google Lens-app biedt de meest relevante informatie die de gebruiker kan helpen bij het beantwoorden van zijn vragen. Investeren in SEO voor afbeeldingen is het belangrijkste punt om aan deze vereiste te voldoen. Upload uw productafbeeldingen en locaties met duidelijke beschrijvingen en relevante trefwoorden.

Deze stappen zijn de beste manier om ze effectief te indexeren en bezoekers aan te trekken.

6. Rich en Featured Snippets

Zero-Click is meer aanwezig dan ooit: meer dan 50% van de Google-zoekopdrachten eindigt zonder dat de gebruiker ergens op klikt, en heeft alleen informatie over wat de SERP weergeeft.

Dit geoptimaliseerde gebruik van de resultaten is onder meer mogelijk dankzij Rich Snippet en Featured Snippets. De eerste heeft meer inhoud dan normaal, voorzien van informatie zoals:

  • Meta omschrijving
  • metatitel
  • recensies
  • opmerkingen van gebruikers
  • bedrijfsadres
  • sterbeoordeling

Featured Snippets zijn ook een andere traditonele functie, erg cruciaal voor de nul-klik. Het levert samenvattingen over een onderwerp, waarbij meestal direct de zoektermen worden beantwoord die door de gebruiker worden gebruikt. Ze zijn Position Zero op Google.

7. Gebruikersgerichte optimalisatie (BERT-algoritme)

Gebruikersgerichte optimalisatie is een prioriteit geweest voor Google. Het doel is om inhoud te leveren die voldoet aan de bedoelingen van de gebruiker.

Hiervoor heeft Google Bidirectional Encoder Representations van Transformers, het BERT-algoritme, gelanceerd.

Het doel van deze technologie is om het begrip te optimaliseren van wat zoektermen vertegenwoordigen voor de context.

Bij deze verandering zijn er geen optimalisatieaanpassingen voor BERT die marketeers kunnen doen.

De focus moet vooral liggen op het creëren van content die daadwerkelijk beantwoordt aan de zoekintenties, gekwalificeerd en diepgaand is.

8. E.A.T. inhoud

Volgens het concept van BERT en de relevantie ervan, is het essentieel om te praten over E.A.T. als een parameter die Google waardeert.

Het is een antwoord op de vraag hoe je inhoud moet produceren, zelfs als er geen SEO-optimalisatie is voor BERT.

Het acroniem E.A.T. verzamelt de initialen van de belangrijkste kwaliteiten die inhoud zou moeten hebben, namelijk:

Expertise: de inhoud van de pagina moet zijn geschreven door iemand die deskundig is op dit gebied;
Autoriteit: de blog of site moet een autoriteit zijn over het betreffende onderwerp;
Betrouwbaarheid: de backlinks van deze site moeten naar andere relevante en betrouwbare pagina’s worden geleid.
Als u nadenkt over relevante inhoud die goed kan presteren vóór het BERT-algoritme, overweeg dan de E.A.T. parameters.

9. Contentoptimalisatie van influencers

Influencer Marketing is een realiteit voor alle soorten bedrijven. Bedrijven hebben fors geïnvesteerd in deze strategie en vooral: het publiek is goed betrokken bij deze aanpak.

In een enquête zei 49% van de geïnterviewde mensen dat de aanbevelingen van influencers doorslaggevend waren voor hen om te kopen. Deze goedkeuring kan ook een essentieel effect hebben op Content Marketing-blogposts, waardoor meer bezoekers naar pagina’s worden gegenereerd.

Hierdoor valt niet te ontkennen hoe belangrijk het is om met influencers in content te investeren. Deze mensen promoten producten en diensten op dezelfde manier dat ze meer relevantie kunnen geven aan webinhoud.

Als deze inhoud dus meer toegang heeft, worden ze automatisch als relevant geïdentificeerd, wat de paginarangschikking verbetert.

10. Optimalisatie van videocontent

Nog een tip die je hebt gezien in eerdere lijsten met SEO-trends: video’s zijn van grote waarde voor Google.

Marketeers moeten voor hun strategieën in dit soort inhoud investeren, omdat het verkeer dat ze kunnen aantrekken erg hoog is

Video’s verschijnen 50 keer vaker op de eerste pagina van SERP in vergelijking met andere inhoud.

Op zich is dit al een sterke indicatie dat Google veel waarde hecht aan visuele content, vooral in video.

Wat zegt dit tegen marketeers en makers van inhoud? Zelfs als we het hebben over blogposts, productpagina’s of andere soorten inhoud, moeten video’s hieraan gerelateerd zijn.

Het is essentieel om na te denken over strategieën waarbij dit soort media wordt geïllustreerd wat er wordt weergegeven. Deze aanpak maakt een grotere publieke betrokkenheid mogelijk en ook een veel hogere ranking.

Een zorgvuldige analyse van deze 10 SEO-trends kan doorslaggevende resultaten opleveren voor uw marketingstrategie in 2020. Focus op kwaliteitsinhoud is het begin van alles, maar het is altijd essentieel om de veranderingen in het algoritme van Google te begrijpen en te begrijpen wat het instelt als de rangschikkingsparameter.

 

 

 

 

 

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *