Digital Marketing

Kan digitale marketing de omzet in 2020 laten groeien? 4+ trends voor groei

kan digitale marketing de omzet in 2020 laten groeien? Ja – als u investeert in de juiste strategieën voor uw bedrijf.

ls u niet heeft geïnvesteerd in online marketing voor uw bedrijf, mist u een uitgelezen kans om uw bedrijf te laten groeien door nieuwe leads te bereiken en de verkoop te verhogen via kosteneffectieve strategieën zoals zoekmachine optimalisatie (SEO) en contentmarketing.

Op deze pagina bieden we u zeven marketingtrends voor 2020 waarmee u de verkoop van uw bedrijf kunt verhogen. Blijf lezen voor meer informatie en blijf op de hoogte van de laatste tips en trends voor marketing!

Kan digitale marketing de omzet in 2020 laten groeien?

Ja. Digitale marketing helpt u meer gekwalificeerde doelgroepen te bereiken om uw producten of diensten op de markt te brengen, wat leidt tot meer verkopen voor uw bedrijf. Als u de juiste strategieën correct gebruikt, kan digitale marketing uw omzet in 2020 laten groeien.

Top 7 digitale marketingtrends van 2020 om uw omzet te verhogen
Nu u het antwoord heeft op: “Kan digitale marketing de omzet in 2020 laten groeien?” het is tijd om te kijken welke strategieën u kunt gebruiken om meer verkopen te genereren.

Bekijk deze zeven marketingtrends voor 2020 die u zullen helpen uw omzet te verhogen:

1. Personalisatie

Personalisatie is een kerncomponent van de groeiende verkoop in 2020. Uw publiek heeft contact met meerdere bedrijven, waaronder enkele van uw concurrenten, dus u moet zich onderscheiden van de rest. Personalisatie kan ervoor zorgen dat uw doelgroep uw bedrijf opmerkt boven uw concurrentie.

Met personalisatie stemt u uw marketinginspanningen af ​​op uw publiek. Met deze tactiek kunt u verschillende leden van uw publiek een op maat gemaakte ervaring bieden, waardoor de kans groter is dat ze betrokken zijn bij uw bedrijf.

U kunt de ervaring van uw publiek personaliseren door:

  • Hun naam gebruiken in onderwerpregels voor e-mails
  • Informatie afstemmen op hun locatie
  • Content creëren die is afgestemd op hun interesses
  • Gepersonaliseerde inhoud verzenden via e-mail
  • & meer

Gebruik personalisatie om uw publiek te helpen zich gewaardeerd te voelen en alsof u om hun unieke interesses geeft (en begrijpt). Personalisatie helpt u uw publiek te betrekken en hen uw producten of services te laten bekijken, wat tot meer conversies zal leiden.

Deze tactiek is een van de belangrijkste digitale marketingtrends voor 2020, dus gebruik hem om uw omzet te verhogen!

2. Betaalde advertenties Online marketingbureau

De toekomst van digitale marketing omvat ook betaalde advertenties. Als u digitale marketing wilt gebruiken om de omzet in 2020 te laten groeien, moet u investeren in betaalde advertentieprogramma’s zoals Google Ads of Facebook-advertenties. Met betaalde advertenties kunt u de meest geïnteresseerde leads bereiken, waardoor uw omzet toeneemt.

U moet zich voor uw strategie concentreren op twee soorten betaalde advertenties:

Pay-per-click (PPC) -advertenties

Pay-per-click (PPC) -advertenties verschijnen bovenaan de zoekresultaten boven de organische vermeldingen.

Zoekers krijgen deze advertenties te zien wanneer ze zoeken naar iets dat rechtstreeks verband houdt met uw advertenties.

Met PPC-advertenties bereikt u uw publiek door te bieden op relevante zoekwoorden, zodat uw advertentie kan worden weergegeven in gerelateerde zoekresultaten. Richt u op long-tail zoekwoorden, die drie of meer woorden bevatten, om relevante doelgroepen te bereiken.

Long-tail-zoekwoorden werken het beste voor PPC-campagnes omdat ze gericht zijn op specifieke doelgroepen, wat betekent dat u betere leads genereert met uw advertentie-inhoud.

Nadat u uw zoekwoorden heeft gevonden, stelt u een maximumbod in. Dit is het bedrag dat u bereid bent te betalen wanneer iemand op uw advertentie klikt. Wanneer u biedt op long-tail zoekwoorden, is er minder concurrentie, wat betekent dat minder bedrijven tegen u bieden op dezelfde zoekwoorden.

Deze biedstructuur betekent dat u meer leads kunt bereiken en meer kunt verkopen.

PPC-advertenties zijn geweldig om de verkoop voor uw bedrijf te stimuleren.

Als u bedenkt dat PPC-bezoekers 50% meer kans hebben om te converteren dan organische bezoekers, mag u geen strategie missen die u zal helpen uw omzet in 2020 te laten groeien.

Neem bijvoorbeeld PaulB Parts. PaulB Parts, een fabrikant van landbouw- en industriële onderdelen, gebruikte PPC om hun bedrijf te laten groeien. Nadat ze in PPC-services hadden geïnvesteerd, zagen ze een conversiepercentage van 75% op jaarbasis (YOY) en een stijging van 150% op jaarbasis (ROI).

Social media-advertenties

Naast zoekadvertenties kunt u ook social media-advertenties gebruiken om in 2020 meer verkopen te genereren. Social media-advertenties worden weergegeven in de newsfeeds van gebruikers, waardoor uw bedrijf direct onder de aandacht komt van een geïnteresseerd publiek.

Met advertenties op sociale media kunt u op meerdere netwerken adverteren, waaronder:

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Pinterest
  • LinkedIn

Social media-advertenties zijn geweldig om de verkoop te stimuleren, omdat u leads nauwkeuriger kunt targeten, waardoor u leads kunt bereiken die waarschijnlijker zullen worden geconverteerd. Van demografie tot koopgedrag, u heeft meerdere opties die u kunt gebruiken om de juiste mensen te bereiken.

Als u advertenties op sociale media weergeeft, kunt u ook visueel worden met uw advertenties. Het biedt u een uitstekende gelegenheid om uw product of services aan uw publiek onder de aandacht te brengen, waardoor ze inzicht krijgen in het gebruik van het aanbod van uw bedrijf.

Aangezien 74% van de mensen sociale media gebruikt bij het nemen van een aankoopbeslissing, wil je de kans niet missen om mensen te bereiken waar ze waarschijnlijk zullen kijken bij het kopen van een product of dienst.

3. Chatbots

U weet dat digitale marketing de verkoop in 2020 kan laten groeien, maar hoe? Met chatbots natuurlijk!

Chatbots spelen een cruciale rol bij het communiceren met klanten en het bieden van klantenservice. Je team is niet altijd beschikbaar om vragen te beantwoorden, maar chatbots zijn bijna altijd beschikbaar voor mensen om te gebruiken.

Met chatbots bied je in realtime klantenservice aan je publiek. Ze hoeven niet te wachten om met iemand in contact te komen om antwoorden te krijgen. Het is een eenvoudige en gemakkelijke manier voor gebruikers om bij vragen contact op te nemen met uw bedrijf.

Sommige mensen hebben misschien simpele vragen die, als ze eenmaal beantwoord zijn, die mensen in klanten kunnen veranderen. Door chatbots te gebruiken, kunt u die vragen snel beantwoorden voor uw publiek en hen op weg helpen om uw producten of diensten te kopen.

4. Instagram-shoppable berichten

Shoppable posts zijn een van de meest waardevolle marketingtrends van 2020.

Met posts die je kunt kopen, kun je afbeeldingen van je product op je pagina plaatsen. Vervolgens kunt u afzonderlijke elementen in uw bericht taggen met een link naar de productpagina.

Dus wanneer mensen deze inhoud bekijken, zien ze een kleine witte stip over verschillende producten op de foto. Wanneer ze op deze stip klikken, zien ze een klein bijschriftvak met de naam van het product en hoeveel het kost.

Deze shoppable-berichten zijn geweldig om u te helpen meer omzet te genereren. Als mensen iets leuk vinden dat ze op uw foto’s zien, kunnen ze het gemakkelijk op uw website vinden zonder te hoeven zoeken. Het geeft ze ook de prijs, zodat ze zich niet hoeven af ​​te vragen hoeveel het kost.

Digitale marketing kan de omzet in 2020 laten groeien als je Instagram-shoppable posts gebruikt om meer mensen aan te moedigen je producten te kopen.

5. Door gebruikers gegenereerde inhoud

Een van de belangrijkste digitale marketingtrends voor 2020 is door gebruikers gegenereerde inhoud. Door gebruikers gegenereerde inhoud is waardevol omdat het u kan helpen meer omzet te genereren, aangezien het dient als een bevestiging van uw producten of services.

Tweeënnegentig procent van de gebruikers vertrouwt aanbevelingen van anderen boven een merk. Mensen wenden zich tot anderen en hun ervaringen om hen te helpen bepalen of ze voor uw bedrijf moeten kiezen.

Veel mensen zullen naar beoordelingen kijken, maar door gebruikers gegenereerde inhoud kan een even grote impact hebben.

Met door gebruikers gegenereerde inhoud deelt u berichten van andere mensen die over uw product of dienst praten. Het kan ook inhoud bevatten die over uw merk in het algemeen spreekt. Zorg er altijd voor dat u toestemming vraagt ​​voordat u berichten van uw publiek deelt of opnieuw deelt!

Door gebruikers gegenereerde inhoud is waardevol om een ​​humanistische kant aan uw merk te geven. Het laat mensen echte ervaringen zien met uw product of dienst. Door gebruikers gegenereerde inhoud dient ter ondersteuning van uw merk en kan u helpen leads naar conversie te sturen.

6. Automatisering

Kan digitale marketing de omzet in 2020 laten groeien?

Ja, als u automatisering gebruikt, zodat u meer tijd aan de verkoop kunt besteden!

Uw team besteedt veel tijd aan vervelende taken die, hoewel belangrijk voor uw bedrijf, veel tijd in beslag nemen. U kunt deze tijd besteden aan het betrekken van uw potentiële klanten of het maken van meer inhoud om hen te overtuigen om te converteren.

Met automatisering geef je je team meer tijd om aan deze taken te werken.

U kunt taken automatiseren zoals:

  • E-mails versturen
  • Gegevens verzamelen over uw publiek
  • Posten op sociale media

Wanneer u automatisering gebruikt, neemt u deze tijdrovende taken uit handen van uw team. Als u een verkoopteam heeft, maakt dit hun tijd vrij om meer tijd te besteden aan het praten met uw potentiële klanten en hen beter te leren kennen, zodat uw verkoopteam ze in verkoop kan omzetten.

Verkoopteams kunnen tijd besparen met een CRM-platform (Customer Relationship Management), zoals CRMROI, waarmee verkoopteams automatisch gegevens op één plek kunnen verzamelen in plaats van de informatie handmatig in te voeren.

Bovendien helpen tools zoals CRMROI uw verkoopteam het digitale traject van een lead te volgen, zodat u de juiste informatie op het juiste moment kunt leveren.

Automatisering maakt ook tijd vrij voor marketingteams. In plaats van elke dag tijd te besteden aan het posten op sociale media, kan uw team werken aan uitgebreidere marketingcampagnes die de verkoop voor uw bedrijf zullen stimuleren.

U kunt bijvoorbeeld een beheertool voor sociale media, zoals Buffer, gebruiken om posts op sociale media te automatiseren door ze van tevoren in te plannen. In plaats van elke dag de tijd te nemen om content te plaatsen, kan uw marketingteam zich concentreren op andere belangrijke marketingtaken.

Door te investeren in automatisering, helpt u uw team zich te concentreren op de kritieke taken die u meer conversies kunnen opleveren. seo

7. Lokale SEO

Als u niet in lokale SEO investeert, mist u een uitgelezen kans om uw omzet in 2020 te laten groeien.

Wist je dat 80% van de lokale zoekopdrachten converteert? Met zoveel leads die worden geconverteerd uit lokale zoekopdrachten, wilt u deze toptrend op het gebied van digitale marketing voor 2020 niet weglaten, vooral niet als uw bedrijf lokaal opereert.

Een aanzienlijk deel van lokale SEO omvat het claimen van uw Google Mijn Bedrijf-vermelding. Uw Google Mijn Bedrijf-vermelding wordt weergegeven in zoekresultaten wanneer gebruikers zoeken naar lokale bedrijven of bedrijven in een specifiek gebied.

Uw vermelding verschijnt rechts bovenaan de zoekresultaten.

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *