Google Ads

Google Ads

Als u overweegt een bedrag aan advertenties uit te geven om uw doelgroep te bereiken, kunt u dit beter op de juiste plaats besteden. Dat wil zeggen, ergens met meer dan 246 miljoen unieke bezoekers, 3,5 miljard dagelijkse interacties en een geschat investeringsrendement van 700%.

Iets als … Google Ads.

Google Ads werd gelanceerd slechts twee jaar na wat de populairste website ter wereld is geworden: Google.com. Het advertentieplatform verscheen in oktober 2000 als Google Adwords, maar na wat rebranding in 2018 werd het omgedoopt tot Google Ads. Gezien het enorme bereik van Google, is de kans groot dat u een Google-advertentie heeft gezien (en waarschijnlijk ook op heeft geklikt) … en dat geldt ook voor uw potentiĆ«le klanten.

In deze gids ontdekt u wat Google Ads is en wat u moet weten om te beginnen met adverteren op Google. We behandelen functies die specifiek zijn voor het platform en leren u hoe u uw campagnes kunt optimaliseren om de beste resultaten met uw advertenties te behalen.

Wat is Google Ads?

Het is geen geheim dat hoe sterker en gerichter uw betaalde campagnes tegenwoordig zijn, hoe meer klikken u genereert, wat leidt tot een grotere kans op het werven van nieuwe klanten. Daarom is Google Ads steeds populairder geworden bij bedrijven in alle bedrijfstakken.

Google Ads is een betaald advertentieplatform dat valt onder een marketingkanaal dat bekend staat als pay-per-click (PPC), waar u (de adverteerder) per klik of per vertoning (CPM) op een advertentie betaalt.

Gratis gids, sjabloon en planner: hoe u Google Ads voor bedrijven gebruikt
Google Ads is een effectieve manier om gekwalificeerd verkeer of goede klanten naar uw bedrijf te halen terwijl ze zoeken naar producten en services zoals degene die u aanbiedt. Met Google Ads kunt u uw websiteverkeer stimuleren, meer telefoontjes ontvangen en het aantal winkelbezoeken verhogen.

Met Google Ads kunt u goed getimede advertenties maken en delen (via zowel mobiel als desktop) met uw doelgroep. Dit betekent dat uw bedrijf wordt weergegeven op de resultatenpagina van zoekmachines (SERP) op het moment dat uw ideale klanten op zoek zijn naar producten en services zoals die van u via Google Zoeken of Google Maps. Op deze manier bereikt u uw doelgroep wanneer het zinvol is dat ze uw advertentie tegenkomen.

Opmerking: advertenties van het platform kunnen ook op andere kanalen worden weergegeven, waaronder YouTube, Blogger en Google Display Netwerk.

Na verloop van tijd helpt Google Ads u ook bij het analyseren en verbeteren van die advertenties om meer mensen te bereiken, zodat uw bedrijf al uw betaalde campagnedoelen kan behalen.

Bovendien kunt u, ongeacht de grootte van uw bedrijf of uw beschikbare bronnen, uw advertenties aanpassen aan uw budget. De Google Ads-tool geeft u de mogelijkheid om binnen uw maandelijkse limiet te blijven en zelfs uw advertentie-uitgaven op elk moment te onderbreken of stop te zetten.

 

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *